maandag 5 januari 2009

Geert Noels heeft een blog

Geert Noels heeft sinds enkele maanden een blog. Hier is de url:

http://www.econoshock.be/

Geert Noels is sinds vele jaren bekend uit "de krant", en wel als commentator bij financiële en economische gebeurtenissen. Nu zal je misschien al weten dat ik niet alleen een nogal kritisch baaske ben, maar bovendien ook altijd alles (veel) beter weet, dus iemand als Geert Noels loopt bij mijn type nogal wat risico: "hoe durft hij zomaar beroemd worden op mijn terrein?", of zoiets.

Maar dat valt mee! Ik kan me niet één enkele keer herinneren waarin ik dacht dat "het deze keer toch echt wel nonsens was" en dat hij "er niets van begrepen had". Het is zeker al gebeurd dat ik me afvroeg "waarom zegt hij dat?" maar dan in de zin van "wat bedoelt hij?" en "waar gaat het over?" en niet in de zin van "hoe is het in godsnaam mogelijk?". Kortom, één van die mensen die je het gevoel geeft dat je er nog iets van kan bijleren.

En die man heeft nu een blog. Ik zou zeggen, voor de Nederlandstalige blogosfeer is dat zeer goed nieuws. Ik geef toe dat ik sinds mijn meest pessimistische momenten wel degelijk al blogs heb gevonden waar heel interessante dingen verschijnen, maar meestal zal je zien dat daar niet veel volk op afkomt. Te veel, of te moeilijk, of te lang, of te luid (maar hoogst zelden allemaal tegelijk, natuurlijk), en "zatte madammen" eindigt eerst in de populariteitspolls (1). Maar hier hebben we een blogger over een onderwerp dat een groter publiek kan aanspreken, èn die een niveau haalt. Niet "een beetje niveau" (wat vaak al erg goed is in de blogosfeer) en niet "heel wat niveau" (want dat komt nu eenmaal wel degelijk ook wel vaker voor) maar echt wel "serieus hoog niveau".

Bij mij is het alvast één van de zeer weinige sites geworden die op een dagelijks bezoek kunnen rekenen. Warm aanbevolen en met een beetje geluk zal ik er zelf af en toe ook wel eens een commentaartje achterlaten.

-------------------------------------
(1) http://speelsmaarserieus.blogspot.com/2008/03/bwards.html

1 opmerking:

Anoniem zei

100% akkoord - noel's blog is pure kwaliteit