zondag 19 maart 2006

Huishoudelijk: Verdere indrukken.

Na minder dan twee maanden bloggen krijgen we al vrij geregeld commentaren te zien. Dat is een verheugende ontwikkeling. Misschien kan een blog als dit - hoewel twee maanden wat weinig zal zijn om al te weten wat voor identiteit een blog uiteindelijk zal verwerven - wel degelijk een zekere belangstelling opwekken. Bovendien overwinnen de commentaren het obstakel dat ik momenteel voor gatekeeper speel: ondanks deze zeer communicatie-onvriendelijke aanpak komt er toch communicatie. Ooit hoop ik het probleem van "teveel" (bullshitposts) en "te weinig" (wat ik nu heb) op te lossen door een leefbare zone tussen beide in te creëren. Vraag vooral niet hoe; momenteel is bloggen meer dan genoeg werk...

Overigens heb ik tot hiertoe nog geen enkel commentaar geweigerd. Komt dat omdat onbekende blogs nu eenmaal geen spam of aandachtszoekers aantrekken, of komt dat omdat aandachtszoekers weten dat ze er gewoon niet inkomen, en zich de moeite besparen?

Tenslotte gebruik ik deze "huishoudelijks" om aan te kondigen dat het even wat kalmer zal zijn. Teveel werk, hoewel ik wel zal proberen, als er een gaatje is, om eventuele commentaren te laten passeren. Maar ik reken er maar niet op. Sorry voor wie uitgerekend nu allerlei dingen wilde posten: we betalen allemaal een beetje de prijs van de nadelen die open forums zo nadrukkelijk laten zien. Ik ben het wel, zoals steeds, meteen eens met de opwerping dat dit systeem ook ver van ideaal is, en sta open voor alle suggesties.

Als alles loopt zoals verwacht heb ik woensdag, uiterlijk donderdag, opnieuw tijd. Inspiratie zal misschien een ander paar mouwen zijn, maar ach, beginnende bloggers hebben dààr doorgaans niet te veel problemen mee.

:-)

Koen

Geen opmerkingen: