zaterdag 3 april 2010

De Klokken van Rome

Kleuter Sarah:"Ma' papa? Papa?"
Papa: "Ja, Saartje?"
Kleuter Sarah: "Ma' papa, hoe krijgt de Paashaas die papiertjes rond die paaseitjes?"

GVD! En zeggen dat de mensen zich vroeger beklaagden omdat ze van die zeer gemakkelijke vragen kregen, zoals waar de kindjes vandaan komen.

Maar goed. Morgen is het een grote dag. Morgen komt de Paashaas. Morgen komen de Klokken van Rome. Ineens herinner ik me dat ik bij een recente vorige Pasen televisiebeelden zag van de Paus die er ook mee bezig bleek te zijn, en naar aanleiding daarvan zagen we de nodige klokken beieren. En wil je geloven dat ik bijna een krop in mijn keel kreeg, toen ik door de ogen van de toenmalige peuter Sarah naar die klokken keek en besefte: dat zijn nu werkelijk "de Klokken van Rome"?

Geen opmerkingen: