dinsdag 11 juni 2013

Het begint toch al een mooie voorspelling te worden...

Niet dat ik in beursgoeroe's ga geloven, maak je vooral geen zorgen over mij. Maar zeg nu zelf, enkele dagen geleden (1) plaatste Goldandglory een tweet waarin hij "een top zag voor de Nikkei":



Toen ik het de volgende dag zag was dit het plaatje, en de rode pijl is waar Goldandglory zijn voorspelling plaatste, dus voor hij het plots dalend lijntje van de volgende dag had gezien.

En nu, toch alweer enkele weken later, ziet het er als volgt uit:



(Je ziet, denk ik, waarom ik nu het jaar neem: op die drie weken tijd is die lange lijn onder de tienduizend inmiddels verdwenen, en dan ziet het er minder frappant uit.)

Dus ja, dat is toch al een stuk beter dan iemand die aankondigt dat de volgende worp met een dobbelsteen een zes zal zijn, en vervolgens nog gelijk krijgt ook. Natuurlijk, anderzijds zou ik nu ook moeten gaan checken of hij misschien sinds jàààààren de nakende crash aankondigt, en daar heb ik ook geen zin in. Het is gewoon zo, ik wens iedereen in het algemeen, en Goldandglory in het bijzonder van harte toe dat ze op de dag van zijn voorspelling flink short zijn gegaan op de Nikkei!

------------------------------------------
(1) http://speelsmaarserieus.blogspot.be/2013/05/de-golven-en-het-getij-economie-en.html

Geen opmerkingen: