vrijdag 16 mei 2008

Misschien ben ik wel terug?

Tijdens en na het lange weekend van 1 mei, tot en met dat van 10 mei, dacht ik dat ik geen zin had in bloggen omdat het te mooi weer was. Maar toen ging het mooie weer voorbij en ik had nog altijd geen zin om te bloggen. En ik ben iemand die niet gaat forceren wanneer het niet "vanzelf" gaat: mijn ervaring leert dat de resultaten daarvan vaak niet al te fraai zijn.

Maar toen zag ik twee posts op twee door mij veelbezochte blogs, waar ik me zo mee verwant voelde dat ik er maar meteen over begon te bloggen: de twee vorige posts hier. En zo viel me op: eigenlijk heb ik best nog wel zin om te bloggen.

Eén van de problemen was vermoedelijk slaapgebrek. Of dat zomaar zal overgaan weet ik niet. Een ander probleem was tijdgebrek. Daarvan weet ik nu al dat het niet zal overgaan. En ten slotte voelde ik me helemaal niet "speels". En geloof me, als ik alleen maar "serieus" ben, dan ben ik nog véél minder te pruimen.

Maar dus, wie weet, ben ik nu wel terug. Ik weet het echt zelf niet, het komt allemaal spontaan en impulsief, en dus komt het mogelijk ook helemaal niet. Maar in ieder geval, hier zit ik met mijn vingers over de toetsen te spelen, en dat geeft me alvast geen gevoel van "help, wat doe ik hier".

Geen opmerkingen: