Geplukt van de site van Immoweb:
Geen foto's, geen ligging, nauwelijks beschrijving... alleen een kanon van een vraagprijs. Wat is het verschil met een advertentie van vijftig jaar geleden; midden op een site waar verschillende lijnen uitleg normaal zijn, de correcte ligging vaak wordt meegegeven, en tien foto's de "budget" formule uitmaken? In mijn ogen is zoiets, in vergelijking met wat we van Hernando de Soto over "vastgoed en transparantie" hebben geleerd, volledig uit de tijd.
En 600,000 euro, dat heb je ook als tweeverdiener na ettelijke jaren niet zo snel bij elkaar. Dus op welk segment van de bevolking richt dit zich? Een stuk boven het gemiddelde, met (in consequentie?) tijd genoeg om al de moeite te gaan doen eerst het adres te weten te komen, dan pas die eerste blik op uiterlijk, ligging en omgeving te werpen, dan te beslissen er ook nog eens te gaan naar kijken...?
Wel, in een verkopersmarkt, neem ik aan, staan de kandidaten al in dichte drommen aan te schuiven. En versta me niet verkeerd, in dat geval zou ikzelf me ook tot een minimum aan inspanning beperken. Dus indien deze verkoper momenteel inderdaad al die kandidaten te zien krijgt, dan wens ik hem of haar van harte veel succes met de verkoop. Mijzelf (even het detail dat 600,000 een nogal hoog getal is wegdromend) krijgen ze niet te zien.
-------------------------------------
(1) http://speelsmaarserieus.blogspot.be/2013/01/de-vastgoedmarkt-transparantie.html
Geen opmerkingen:
Een reactie posten