zaterdag 10 oktober 2009

Met sommige vrienden heb je geen vijanden meer nodig

Volgens de volgende website heeft een woordvoerder van de Amerikaanse Demokraten verklaard dat de Republiekeinen zich met hun kritische bedenkingen over Obama's Nobelprijs aan de kant hebben geschaard van de terroristen:

http://theplumline.whorunsgov.com/democratic-national-committee/dnc-by-criticizing-obamas-nobel-steele-and-gop-have-thrown-in-their-lot-with-the-terrorists/

En ik kan nauwelijks mijn ogen en oren geloven. Dat is nu precies dezelfde lachwekkende, weerzinwekkende inhoud van de communiqués waarmee de bende paljassen die de vorige acht jaar aan de macht waren ook vaak mee in het nieuws kwamen. Als je niet pink op de naad de leugens die Bush zelf al niet meer dierf volhouden nabauwde, dan stond je zelf ook aan de kant van de terroristen. Maar als je destijds inzag van welke hallucinante verdwazing dat allemaal getuigde - zouden we dan niet tenminste mogen verwachten dat je dat ook inziet als die verdwazing van jezelf afkomstig is?

Maar wacht. Ik voel wel dat we te maken hebben met een bende politiekers, die nu eenmaal om het even wat uitkramen, en zelfs op het allerlaagste niveau niets in de gaten hebben, zolang het maar in hun submissief gedrag voor hun alfmannetje past. Met andere woorden, we moeten een tekeningetje maken. Kijk, hier is een poging. Nog iets waarover de terroristen en de Republiekeinen het eens zijn: één plus één is twee.

Aàààààààhhh! De Republiekeinen scharen zich alwéér aan de kant van de terroristen! En het is nog niet gedaan! Ook Hitler en Stalin staan in dit opzicht aan de kant van de Republiekeinen!!! Aààààààhhhhhhhh!!!

In feite is het gewoon ongelofelijk hoe clownesk die mensen zijn. En dat is dan aan de macht in de belangrijkste natie van de planeet, en het verandert niet als de ene partij de andere afwisselt. En waarschijnlijk mag ik dat alweer allemaal niet mag zeggen omdat mijn "overdreven taalgebruik mijn geloofwaardigheid doet afnemen". Eerst de halve wereld voor "terrorist" (denk ook terug aan "weasel", "extreem-links" en nog veel meer) uitschelden, en als ze de volle laag terugkrijgen dan hebben ze wéér geen enkel idee waaraan ze zoveel onrecht te danken hebben.

Gelukkig zijn er nog een paar strohalmen waaraan ik me kan vastklampen. Toen een stel kruipers en vleiers beweerden dat Bush een staatsman (!) van het kaliber van Winston Churchill (!!) was, toen wezen alle tekenen uit dat die het nog geloofde ook. Maar als Obama het nieuws verneemt dat hij de Nobelprijs voor de vrede heeft gekregen, dan vraagt hij zich luidop precies hetzelfde af als ikzelf, plus een hoop andere mensen, die ongetwijfeld ook geen zin hebben om zich daarmee met de terroristen geassociëerd te zien: "waaraan heb ik dat te danken?" was Obama's reactie.

En ook mooi vond ik een andere Democraat, die op het eerste zicht ook geen antwoord op die vraag wist, maar opmerkte dat hij nog altijd liever had dat er onderscheidingen naar de VS worden gegooid, dan schoenen.

Dat zijn zeer beheerste en zelfs waardige reacties, maar het verklaart van geen kanten waarom we nog altijd naar het schouwspel moeten kijken van submissieve mannetjes die zich kronkelen aan de voeten van hun idool.

Pa - the - tisch.

Geen opmerkingen: