maandag 11 oktober 2010

Ik droom van een selectieve staking!

Er was vandaag vrij veel hinder in het verkeer, en ik begrijp dat dat komt omdat onze Waalse broeders staken tegen de liberalisering. Dus staan serieuze mensen hun tijd te verknoeien in stations of in files. En als er binnenkort verkiezingen zijn en de NVA haalt in zijn eentje drie keer meer stemmen dan er Vlamingen zijn die België willen splitsen, dan zullen ze zich wéér handenwrijvend staan afvragen hoe die Vlamingen zo irrationeel kunnen zijn, en ze zullen er wéér niets van gesnapt hebben waaraan ze zoveel onrecht te danken hebben.

Intussen loop ik, geïnspireerd door de "extra" tijd die ik te besteden heb, te dromen. Zou het niet mooi zijn als we een selectieve staking konden organiseren: zodat juist de bankrekeningen geblokkeerd zijn van de mensen die ons vastzetten, afspraken doen missen of verplichten kostbare vakantiedagen - voor werkende koppels met drie kleine kindjes zeer, zéér kostbare dagen - te gebruiken omdat ze de boel weer eens hebben platgelegd? En ze moeten vooral niet komen zeuren, hé, het is nu eenmaal een "staking", en als je één of andere vorm van sociaal terrorisme "staking" noemt, dan mag je er volgens hun eigen logica geen woord van zeggen.

Wat ook wel fraai zou zijn is dat ik ze een kaartje zou kunnen sturen, in mijn geval met de kathedraal van Mechelen, en met een tekst als "geachte, ik kon vandaag uw inspanningen om mijn tijd te stelen niet erg waarderen. Ik hoop dan ook u met dit bericht minder te hinderen dan u mij heeft gehinderd. Vriendelijke groeten, iemand van wiens belastinggeld uw salaris wordt betaald".

Iets dergelijks.

Het schijnt, overigens, dat een mailcampagne in dit opzicht ook heel overtuigend kan zijn. Misschien, als die mensen ook heel veel berichtjes met de kathedralen van Antwerpen en de kerkjes van de Vlaamse dorpjes zouden krijgen, dat ze dan iets van de boodschap zouden opvangen? In ieder geval, terwijl ik dus mijn kostbare tijd sta te verknoeien komen er vanuit mijn onderbewustzijn allerlei woeste fantasieën naar boven, waarvan ik alleen de meest onschuldige presenteer.

Hoewel dat vierendelen toch ook - maar laat ook maar.

2 opmerkingen:

Willy Haagen zei

Koen,
Pas op met vierendelen.
Deze straf is vrij "exclusief". Enkel toe te passen op koningsmoordenaars. In uitzonderlijke gevallen ook op lui die hoogverraad plegen. Pleegden ; want vierendelen werd uit het Engels strafrecht gehaald in 1870.
Uw straffen zullen iets minder exclusief moeten zijn. En snel bedacht moeten worden. Volgende week maandag is het weer zover. Tenzij Inge... met "vieren..." begint te dreigen.
Groetjes.

tonny zei

En dinsdag ook, in 't Zuid... Kunnen we geen CO2 tax opleggen, omdat er nu veel meer met een wagen gaan komen, die dan nog eens veel stationair gaan draaien in de grote files ?

Tonny