zaterdag 9 november 2013

Ik heb dringend een zedenpreek nodig!

Het is me te weerzinwekkend om meer dan een paar regels van het Standaard artikel (1) te lezen, dus je mag me van de eerste letter tot de laatste corrigeren als dat nodig is. Maar het plaatje dat zich aftekent is dat van een negentiende eeuws protserig armzwaaiend alfamannetje dat werkelijk denkt dat hij het centrum van het universum is, en al de rest mag zich daar onder een vloedgolf aan "oui, monsieur le directeur" en "tout de suite monsieur le directeur" naar plooien.

En dat is ons (belastingbetaler) aangesmeerd, onder een andere tsunami, deze keer van vergoedingen en bonussen en afscheidspremies, om heel de wereld te doen plat gaan, door onze wijze besuurders van de PS.

Komaan, PS, ik heb juist weer dringende behoefte aan een zedenpreek over het wangedrag van de banken en de uitwassen van het kapitalisme. Kunnen jullie me er alsjeblieft één bezorgen; ik begrijp dat jullie daar zéér sterk in zijn?

-----------------------------------
(1) http://www.standaard.be/cnt/dmf20131108_00830209

Geen opmerkingen: