zaterdag 30 augustus 2008

Komkommertijd

De lezer zal zeggen: het einde van de grote vakantie; dat is nu ook geen moment om een komkommertijd in te lassen! En de lezer zal gelijk hebben. Maar dat zijn nu eenmaal de kleine oneffenheden van het universum. Het zal hier eventjes stil zijn: maar verslaafd aan het geschreven woord als ik nu eenmaal ben - het zou me erg verbazen als dat lang zou duren.

In afwachting misschien even signaleren dat de meest gelezen post van dit blog, sinds enkele maanden en met grote voorsprong, de volgende is:

http://speelsmaarserieus.blogspot.com/2007/08/heel-kleine-vliegjes.html

Ik denk dat ik mag zeggen dat ik niet de enige ben die bepaalde gevolgen van een warme maar natte zomer moet ondergaan. Laat ik me dan ook enthousiast bij mijn eigen aanbeveling uit die post houden. We drinken zelf niet veel wijn, en door onhandig manoeuvreren met een kiwi hadden we het vandaag aan ons been: massa's kleine vliegjes.

Maar wacht, hadden we bij het leeggoed niet nog een lege wijnfles? Het geheim wapen in de keuken gezet, en deze avond eens gekeken: tien - tal - len. En de keuken: amper nog een vlieg te zien.

En voor de rest blijven de posts over peuter Sarah en baby Thomas hier de hoofdvliegers. Ik zei het al: kleine oneffenheden in het universum...

Tot de volgende!

1 opmerking:

Anoniem zei

De komkommertijd komt voor de pruimentijd, melden kenners mij. Ik twijfel, maar dit terzijde.

Geniet ervan, desgevallend met zout- en pepervat in aanslag.