woensdag 9 februari 2011

Hoezo, "geen daddybloggers"?

Dit is een klacht van een zich gediscrimineerd voelende vader! De steen des aanstoots is een artikel in De Standaard, en zoals Kabouter Plop zou zeggen, "ik ben echt boos op jullie!". Hier staat het:

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=EO363S2N

Het artikel gaat over bloggende huismoeders, met de nadruk op moeders. Ze beschrijven het leven van alledag, met alle kleine irritaties die daar met (heel) kleine kindjes bijhoren, maar we vernemen toch ook dat het uiteindelijk juist heel positieve blogs zijn: al die kindervreugd! En dat lijkt me heel juist. Sterker nog, ik kan het weten ook, want ik blog geregeld ook over de kindjes, en hoewel het af en toe een tikje weemoedig kan zijn, en ook wel wat gezeur over slaapgebrek, krijg je toch ook vaak de papa die vertederd blogt over wat het klein gespuis nu weer allemaal heeft uitgespookt.

En juist daarom voelde ik me serieus in mijn wiek geschoten bij de mededeling "daddybloggers zijn tot nu toe niet op het net gesignaleerd".

Oh nee? En als je je nu, heel eenvoudig gebruik makend van de techniek van het "label", zou concentreren op de url...

http://speelsmaarserieus.blogspot.com/search/label/Nageslacht

... wat denk je dat je dan krijgt? Kan iemand (bij voorkeur van De Standaard) me uitleggen waarom dat géén "daddyblog" mag heten? De frequentie is misschien te laag? Wel, er staan 129 posts op, en actualiteitswaarde hebben ze niet, dus begin gerust met de oudste en laat het weten zodra je ze allemaal gelezen hebt: met één per week zijn we ook alweer ruim twee jaar verder...

Of misschien is het geheimzinnig criterium dat er ook andere artikelen opstaan? Ach, voor mijn part - maar ik vind het onzin. Ik ben een trotse papa, ik blog geregeld genoeg over de kindjes, en als het iemand stoort dat er ook heel andere onderwerpen zijn moet die maar denken: daddyposts komen er wanneer de kindjes er in geslaagd zijn de andere onderwerpen te verdringen - dus zullen ze misschien juist extra de moeite waard zijn?

Nee, ik ben niet tevreden over De Standaard. In de termen van Kabouter Kwebbel, "ik zal eens iets zegen, hé, ik vind dat ik wèl een daddyblogger ben. En ik zal nog eens iets zeggen, hé, als ze dat niet willen toegeven, dan zijn er geen kwaliteitskranten in Vlaanderen".

Ziezo. Dat lucht op.

3 opmerkingen:

Jan Seurinck zei

"Like"

Anoniem zei

tja
je moet die mensen van DS niet altijd geloven :-0

vaders die bloggen over hun kroost en af en toe over iets anders blijven levens- of dagboekenblogs of actualiteitsblogs
moeders die bloggen over vanalles en af en toe over hun kinderen blijven mummyblogs

het leven zt nu eenmaal niet eerlijk in elkaar

Koen Robeys zei

Even dacht ik iets te antwoorden als "ik hààt het als mannen gediscrimineerd worden" maar ik heb het maar wijselijk zo gelaten. Je weet nooit of iemand denkt dat ik het nog meen ook.