zondag 5 september 2010

Dàt hadden we net tekort: Flahaut

Ik lees dat (hou je vast) Flahaut (!) is benoemd als bemiddelaar om de politieke toestand in België weer op gang te trekken. Uitgerekend Flahaut. Over Flahaut heb ik alles wat ik te zeggen heb al gezegd in 2,007 hier:

http://speelsmaarserieus.blogspot.com/2007/02/de-dwazen-die-ons-regeren.html

En ook de conclusie van destijds is woord per woord toepasselijk op de toestand vandaag:

"Nog maar eens verliest het Belgisch establishment een scheepslading geloofwaardigheid in binnen- en buitenland, en wanneer zeer serieuze mensen beginnen te denken dat België het probleem is, dan zal dat establishment, nog maar eens, geen begin van een idee hebben waar dat soort radicale ideeën toch vandaan komen."

Maar ik besef dat ik alleen voor mezelf kan spreken. Maar voor mezelf klopt het in ieder geval. Is dit een land waar figuren als Flahaut iets te zeggen hebben? Voor mijn part. Maar wie zijn ook weer de serieuze separatistische partijen?

-------------------------------
Toevoeging. Bij het herlezen valt me op dat de post van destijds goed combineert met een andere post uit die periode. Toch vreemd hoe je sommige dingen die zich in 2,010 zouden afspelen al zo goed kon voelen aankomen in 2,007...

http://speelsmaarserieus.blogspot.com/2007/05/no-taxation-without-representation.html

Geen opmerkingen: