donderdag 22 november 2007

Voorzet... Kopbal... Binnen! (own goal)

Ik hoor dat het Vlaams Belang een stemming voor de splitsing van België heeft georganizeerd. En ik hoor dat die met grote overtuiging is weggestemd.

En nu is iedereen tevreden! De Franstaligen kunnen er het geëiste gebaar van goodwill in zien. De Vlamingen kunnen doen alsof het "cordon sanitaire" helemààl niet doorbroken is met de BHV stemming. Tegelijk kunnen ze hun "gebaar van goodwill" maken, zonder dat het ze een cent kost.

En dus kunnen de onderhandelingen nu herbeginnen, neem ik aan, in een sfeer van goede wil en nabuurschap... En als er één fractie heeft bijgedragen aan het welslagen van de regeringsvorming zal dat het Vlaams Belang geweest zijn!

Het komt heel erg over als een own goal. Maar ik kan het mis hebben. Ik heb geen tijd om het op te zoeken, of er over na te denken - of zelfs om lang te bloggen. Het is de verjaardag van mijn vrouw. Tot binnenkort, en niet te zat, hé!

Geen opmerkingen: