maandag 15 mei 2006

Een pijnlijke zucht

Bijna drie weken na de operatie voelt mijn pijnlijk oog veel pijnlijker aan dan vorige maandag, bijna twee weken erna. Morgen heb ik een controle bij de oogarts; ik hoop echt dat ze niet zullen aankondigen dat er iets mis gaat.

Met zo'n hoofd heb ik geen zin om na te denken over een post. Misschien even meegeven dat sommige oudere posts nog commentaren uitlokken, en dat de geïnteresseerde lezer altijd eens een kijkje kan nemen. Met name de post "Laten we martelen" heeft twee commentaren gekregen die zelf ook aan het denken zetten. Ik vraag me af of het feit dat iedereen beseft dat dit soort morele problemen eigenlijk "te moeilijk" zijn, een positief effect heeft op de kwaliteit van de bedenkingen. Ineens helemaal geen zelfbenoemde experts, geen politieke overtuiging, te bewijzen met desnoods alle middelen of geen schamper afwimpelen van andere standpunten. Gewoon, luidop gemaakte bedenkingen van mensen die weten dat ze het niet weten... En dat zijn blijkbaar de meest interessante soort bedenkingen.

Raar, niet?

Geen opmerkingen: