zaterdag 5 augustus 2006

Dat Marshallplan, altijd dat Marshallplan...

Maanden geleden had ik het hier over het "Marshallplan voor Wallonië":

http://speelsmaarserieus.blogspot.com/2006/02/een-marshallplan-voor-walloni.html

Het idee was: Het Marshallplan diende om een (a) geruïneerd Europa er weer bovenop te helpen door (b) massale financiële transfers die er (c) voor konden zorgen dat iedereen weer aan het werk werd gezet. En zo geschiedde.

Dus, concludeerde mijn post, er is al een geruïneerd Wallonië, en er zijn al massale financiële transfers, dus is het enige dat nog rest dat ze nu ook nog aan het werk gaan. En dus kondigde ik, zes maanden geleden, af dat het Marshallplan voor Wallonië van start mocht gaan, en dat ze vanaf die dag zouden beginnen werken.

Eilacie! Onze bewindsman Didier Reynders, heeft door de pers laten vaststellen dat er nog niets van te zien valt. Dus ik herhaal het nog een keer, in zeer simpel Vlaams, dat volgens de regel "geen Vlaams, geen transfers" voor iedereen begrijpelijk is.

(a) Er is een geruïneerde economie
(b) Er zijn massale financiële transfers
(c) Maar toch komt het niet van de grond

(Vergeet vooral niet item (c) van het echte Marshallplan te vergelijken met item (c) van het Waalse Marshallplan.)

Simpel, nietwaar? Dat is toch allemaal heel gewoon Nederlands; dat kan toch niet zo moeilijk zijn? Maar wacht, misschien helpt het als ik er aan toevoeg: "et pour les Francophones, la même chose!"

-----------------------------------------------------
PS: er was ook nog:

http://speelsmaarserieus.blogspot.com/2006/02/over-dat-marshallplan.html

Geen opmerkingen: